MAKSAMISEN MUUTOS

Nämä asiakasryhmät ostavat verkossa laskulla!

Miehet ja naiset asioivat verkkokaupassa eri tavalla. Tämä selviää Lindorff Analyysin ostokäyttäytymistä kuvaavista tiedoista tammi–joulukuulta 2016.

Näin suomalaiset ostavat verkosta laskulla tai erämaksulla

Miehet tekevät verkko-ostoksia naisia harvemmin, mutta miesten kertaostosten arvo on melkein kaksinkertainen naisiin verrattuna

Viime vuonna kaikista Lindorffin laskulla tai erämaksulla maksetuista verkko-ostoksista 7 kymmenestä teki nainen. Siitä huolimatta naiset käyttivät ostoksiinsa vain hiukan yli puolet, 54 prosenttia, verkkokaupassa kulutetusta rahasta.

Eron selittää se, että vaikka miehet shoppailivat verkossa naisia harvemmin, näiden kertaostosten arvo peittosi kirkkaasti naisten ostosten arvon.

Verkko-ostaminen laskulla tai erämaksulla on selvästi yleisintä nuorten ikäluokissa. Vuonna 2016 20–40-vuotiaat tekivät lähes 60 % kaikista ostoksista niin euroina kuin ostoskertoina mitattuna.

Tutustu tarkemmin verkkokaupan kullanarvoisiin asiakasryhmiin lataamalla Lindorff Analyysi 2016.

Lindorffin Analyysi on kaksi kertaa vuodessa ilmestyvä katsaus luotonhallinnan, maksamisen ja verkkokaupan trendeistä. Tilastot perustuvat Lindorff Oy:n omiin tietokantoihin sekä julkisesti saatavilla oleviin lähteisiin, joita ovat tässä Tilastokeskus ja Suomen Asiakastieto Oy.

9.3.2017
Infografiikka Linda Macken
Lataa tästä verkko-ostamisen avainluvuista kertova Lindorff Analyysi

http://hs.lindorff.com/http/profit.lindorff.fi/lataa-lindorff-analyysi-2016

Näin mies ja nainen tekivät jouluna ostoksia verkkokaupassa