ARJESSA MUKANA

Apua velkojen hallintaan

Lindorff24.fi auttaa, kun tarvitsee kartoittaa perinnässä olevin velkojen kokonaistilanne. Vaikka perintäkirjeitä olisi kertynyt korkeakin pino, ne on mahdollista selvittää nyt kellon ympäri.

Maksusuunnitlelma Lindorff24:ssä

Kenelle kaikille olinkaan velkaa ja kuinka paljon? Lindorff24.fi:sta selviää, mitä laskuja on Lindorffin perinnässä.

Kun laskuja ja perintäkirjeitä kertyy paljon, moni haluaa pistää päänsä pensaaseen. Tilanne ahdistaa ja tuntuu tukalalta – mutta siitä voi selvitä! Korjausliike alkaa kokonaistilanne selvittämällä.

Lindorff24.fi -verkkopalvelusta saa nopeasti käsityksen Lindorffista tulleista perintälaskuista, ja esimerkiksi kiireellisimmistä maksamista odottavista laskuista. Verkkopalvelussa listataan suurin osa Lindorffin perittävänä olevista veloista ja niiden tilanteesta. Palvelua voi käyttää kellon ympäri kaikkina viikon päivinä.

Pankkitunnuksilla palveluun kirjautumalla selviää sekin, mikäli velkoja Lindorffin perittävänä ole.

Maksusuunnitelma vie eteenpäin

Maksujen hallinnassa ensiapua voi tarjota se, että Lindorff24:ssä perintälaskujen eräpäivää voi siirtää muutaman päivän. Tämä voi auttaa vaikkapa silloin, jos tilillä ei ole juuri nyt rahaa, mutta palkkapäivä on tulossa pian. Uudet eräpäiväehdotukset ovat palvelussa valmiina.

Osalle rästissä olevista veloista voi laatia maksusuunnitelman, eli maksaa laskun useammassa erässä. Palvelussa on tarjolla useita erilaisia vaihtoehtoja, joista voi valita omiin tuloihin ja menoihin nähden realistisen vaihtoehdon.

Arkisin työaikaan Lindorff-24 palvelussa päivystävät myös chat-neuvojat, joilta saa opastusta kaikkiin kysymyksiin. Chat-neuvojilta voi kysyä sellaistakin, joka puhelimessa jäisi ehkä selvittämättä.

Velalliset helpottuneita

Tärkeintä talouden tasapainottamisessa on kuitenkin aina oma päätös, todellinen halu korjata tilanne.

– Silloin vaaditaan myös sitoutumista itselle asetettuihin tavoitteisiin ja välitavoitteisiin, sanoo Lindorffin laatuasiantuntija Tanja Ylänen.

Moni on yllättynyt iloisesti siitä, kun on huomannut, että mahdottomilta tuntuneet asiat pystyykin lopulta järjestämään.

– Netissä voi puntaroida kaikessa rauhassa itselleen parhaiten sopivia vaihtoehtoja velkojen lyhentämiseen. Palvelussa on myös mukava seurata, miten maksusaldo pikku hiljaa pienenee, Ylänen kertaa.

Maksu hoidettu – tieto tekstiviestillä puhelimeen

Asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä myös palvelukanavan nopeuteen. Asiat, jotka painavat mieltä, saa hoidettua saman tien kuntoon.

– Lindorff24:ssä tehty maksusuoritus välittyy Lindorffin tiedoksi välittömästi. Jos maksuun käyttää esimerkiksi verkkopankkia, rahaliikenne voi viedä parikin päivää, Ylänen huomauttaa.

Kun perintälasku tai maksusuunnitelman viimeinen erä on maksettu, vahvistus siitä tulee vielä tekstiviestillä.

Viimeistään silloin voi huokaista helpotuksesta: isolta tuntunut urakka ei ehkä ollutkaan niin iso, miltä aluksi vaikutti.

Lindorff24.fi -palvelua on kehitetty asiointikanavana vuodesta 2015 ja sen suosio on noussut tasaisesti koko ajan. Tanja Ylänen kertoo, että palvelua kehitetään jatkossakin asiakaspalautteen avulla.

– Palveluun on säännöllisin väliajoin tulossa uusia ominaisuuksia. Haluamme kehittää sitä edelläkäyvänä ja asiakaslähtöisenä palveluna maksuongelmissa, hän summaa.

17.1.2017
Teksti Matti Välimäki

Apua, sain maksumuistutuksen!

Chat-neuvoja, palveluksessasi!